A3.Format je umetnički i dizajnerski kolektiv koji je 2005. godine inicirao Filip Bojović iz Novog Sada, u intenzivnoj saradnji sa Vladimirom Manovskim. Ideja A3.Format projekta podrazumeva kreiranje, pre svega, online saradničke platforme, otvorene za različite intervencije na tkzv. “digitalnom platnu” dimenzija 29,7 x 42cm. Dosadašnji radovi svojim temama variraju od jednostavnih poruka intimne prirode do tema koje se tiču ljudskih prava, politike, ekonomije, ekologije, prirode umetnosti, itd. Iako je radove realizovalo više desetina različitih umetnika i dizajnera mlađe generacije, veći deo njih (iako ne isključivo) odlikuje vizuelna jednostavnost: upotreba jedne boje, određene vrste tipografije i čista slovna rešenja na zadatom formatu.
Osnovna ideja A3.Format projekta je zaživela u svojoj digitalnoj formi, na internetu. Sami autori projekta su konstatovali da je iniciranje ovakvog projekta podstaknuto “nedostatkom javnog prostora za slobodno izražavanje misli”. I zaista su u pravu – javni prostor danas je fragmentiran, komercijalizovan, medijatizovan i privatizovan, što u velikoj meri važi i za prostor interneta. Danas se više ne može govoriti o “javnom” prostoru. Sve veća rasprostranjenost tehnologije čine internet dostupnim sve većem broju ljudi, što se obično smatra ekvivalentom za otvorenost i nehijerarhijsku i participatornu strukturu interneta. Međutim, internet kao “javni” prostor je preplavljen vlasničkim monopolima i snažno izraženom kontrolom, i tako privatizovan i dalje propagira obećanje o neograničenoj komunikaciji i totalnoj umreženosti na globalnom “super-autoputu informacija”. Pod ovakvim uslovima, A3.Format projekat upotrebom template-a, standardizovanog formata za moguće
intervencije, gotovo da ironizuje template mod interneta kao otvorenog, javnog prostora za beskonačnu participaciju i umrežavanje. Na tim osnovama, A3.Format projekat pokušava da oformi malu i efektivnu online platformu koja će biti u mogućnosti da pridoda nov kvalitet principu kolaboracije, van reprezentativnih strategija dominantnih medijskih režima.