Jdinstvena analiza tendera
PRETRAGA
OBRAZOVANJE
STIPENDIJE NA FACEBOOK-U
VESTI
Naslov:
Ministar prosvete: Đaci Srbije napreduju, ali treba još raditi
Datum:
04.12.2013
Izvor:
Ministar prosvete Srbije Tomislav Jovanović ocenio je danas da rezultat testiranja PISA iz 2012. godine pokazuje da domaći obrazovni sistem napreduje, ali da treba još mnogo raditi na poboljšanju kvaliteta.

"Rezultati pokazuju da napredujemo i da su đaci spremni za bolja postignuća u narednom ciklusu testiranja 2015. godine", kazao je Jovanović.
 
Ministar je rekao da posle današnjeg objavljivanja rezultata prošlogodišnjeg testiranja počinju pripreme za naredni ciklus.
 
Podsetio je da je Srbija "ekstremnim naporima" uspela da obezbedi sredstva i uključi se u naredni ciklus testova PISA.
 
Jovanović je napomenuo da pripreme za naredni ciklus ne podrazumevaju nužno nova sredstva, već su potrebni bolja pripremljenost i kompetencija nastavnika i bolji udžbenici, te će i rezultat biti bolji.
 
Govoreći o problemima zbog kojih je nastavak učešća Srbije bio u pitanju, Jovanović je rekao da je za te svrhe bilo uplaćeno 125 hiljada evra, a greškom pet hiljada evra nije bilo uplaćeno na vreme.
 
Upitan da li je odgovarao krivac za tu grešku ministar je rekao da jeste, ali nije rekao ko je to, niti kako je odgovarao.
 
Nacionalna kooordinatorka za testiranje PISA, Dragica Pavlović-Babić istakla je da posebnu pažnju treba posvetiti djacima koji su praktično funkcionalno nepismeni i čiji su rezultati ispod proseka 34 zemlje Organizacije za ekoniomsku sradnju i razvoj (OECD).
 
Ona je dodala da treba pažljivo raditi i primenjivati postojeću strategiju obrazovanja koja daje smernice ka rešenjima.
 
Đaci iz Srbije su imali zadovoljavajuće rezultate po informatičkoj pismenosti. Uz to, Srbija prednjači u regionu po dostupnosti obrazovanja socijalnim kategorijama dece, bez obzira na pol.
 
Đaci iz Srbije su u testiranju PISA 2012. godine popravili rezultate u odnosu na prethodno ispitivanje, ali su ispod proseka zemalja OECD (Evropa, Severna i Južna Amerika, Azija i Pacifik), te i ispod proseka većine članica EU.
 
Statistički značajno poboljšanje na godišnjem nivou u Srbiji je zabelezeno u oblasti matematičke i čitalačke pismenosti, piše u izveštaju PISA iz 2012. Gledajući sve rezultate objedinjeno, đaci iz Srbije zauzeli su 43 mesto, medju 65 zemalja koje su učestvovale u testiranju.
 
Đaci iz Srbije su medju onima koji su od 2006. u testiranju PISA smanjili udeo sa lošim rezultatima u čitanju.
 
S druge strane, djaci iz Srbije sa 449 poena i dalje za 45 poena zaostaju za prosekom zemalja OECD u matematici, a više od toga po čitanju i pismenosti.
 
Po čitalačkoj pismenosti djaci iz Srbije su dobili 446 bodova, a u oblasti nauke su dobili bod manje.
 
Srbija je i dalje iza većine zemalja EU. Iza nje su samo Rumunija i Bugarska, a izvan EU Crna Gora i Albanija. Slovenija i Hrvatska su ispred Srbije.
 
Testiranje PISA (Programme for International Student Ašešment) obuhvata razumevanje pročitanog teksta, matematičku i naučnu pismenost, a obavlja se svake treće godine.
 
Srbiji je ovo četvrti ciklus testiranja u kojem učestvuje, a u istraživanje se uključila pre ostalih zemalja nastalih iz Jugoslavije.
Ocena: 
Vaša ocena: 
   
  • Pošalji prijatelju
  • Del.icio.us
  • Digg
  • My Web
  • Facebook
  • MySpace
  • Newsvine
  • Google

Učitavanje ...
LoadingImage