Jdinstvena analiza tendera
PRETRAGA
OBRAZOVANJE
STIPENDIJE NA FACEBOOK-U
VESTI
Naslov:
Ekstrovertni i introvertni ‒ ko lakše uči strane jezike
Datum:
27.07.2017
Izvor:
Kineski studenti koji uče engleski jezik a pripadaju ekstrovertnom tipu ličnosti verovatno će biti uspešniji u govoru i čitanju od introvertnih kolega ‒ ali i manje sposobni da slušaju, zaključak je nove studije.

U kineskoj kulturi od učenika se očekuje da pažljivo slušaju svoje predavače, dok se kod učenika u zapadnoj kulturi podstiče učestvovanje u nastavi.
 
Kinesku kulturu snažno obeležavaju konfučijanske vrednosti, poput kolektivizma, udruživanja radi dostignuća, bespogovornog prihvatanja moći i autoriteta. Neke ranije studije sugerisale su da te osobine umanjuju sposobnost kineskih studenata da nauče strani, tj. engleski jezik.
 
U debati koja se vodi psiholozi tvrde da su introvertni manje osetljivi na ometanje i da imaju bolju dugotrajnu memoriju, dok lingvisti navode da komunikativan i konstruktivan stav ekstrovertnih ispitanika pomaže u učenju stranog jezika.
 
Profesorka Šahla Zarfar sa Univerziteta u Centralnom Pendžabu i njene kolege istraživali su da li su kineski studenti introvertni po prirodi, da li ekstrovetrnost i introvertnost utiču na učenje engleskog jezika među kineskim studentima u Indiji, i kako uopšte te osobine utiču na učenje stranih jezika.
 
Istraživači su analizirali podatke 145 kineskih studenata Univerziteta VIT u Indiji. Podaci su se sastojali od rešenja testova na engleskom jeziku i dve vrste upitnika - jedan se odnosio na osobine ličnosti i informacije o poznavanju jezika, a drugi samo na osobine ličnosti.
 
Istraživači su ustanovili da je većina studenata introvertna, i to njih 47 posto, ekstrovertnih je bilo 35 posto, a 18 posto „nije pokazivalo nikakve naznake tih osobina". Tim je potvrdio značajnu povezanost između te dve osobine i znanja engleskog jezika, pri čemu su ekstrovertni studenti bili znatno bolji u govoru, čitanju i ukupnom poznavanju jezika. Razlika u pisanju bila je mala.
 
Međutim, istraživači su otkrili da su introvertni studenti bolji slušaoci, i nagoveštavaju da oni imaju izraženu sposobnost da usmere pažnju na ono što im se govori. Takođe, sugerišu da predavači treba da prilagode svoj pristup u nastavi u zavisnosti od različitih osobina ličnosti studenata koji uče engleski kao drugi jezik.
Ocena: 
Vaša ocena: 
   
  • Pošalji prijatelju
  • Del.icio.us
  • Digg
  • My Web
  • Facebook
  • MySpace
  • Newsvine
  • Google

Učitavanje ...
LoadingImage