Jdinstvena analiza tendera
PRETRAGA
OBRAZOVANJE
STIPENDIJE NA FACEBOOK-U
VESTI
Naslov:
Najvažnija veština za učenike, studente ali i zaposlene u XXI veku
Datum:
24.11.2017
Izvor:

Ipak, po Faridu Zakariji, američkom piscu i renomiranom uredniku koji radi za CNN i piše kolumne za „Washington Post“, jedna od najvažnijih veština koju učenici i studenti (a i svi ostali) treba da steknu jeste „intelektualna disciplina“. Moraju da se probiju kroz šumu informacija, da razaznaju šta su važne i korisne činjenice a šta ne, i da razviju svoj pogled na svet.

 

Na panelu „Education in the Post-Truth World“ na samitu WISE 2017, Zakarija je objašnjavao kako na mlade utiču raznorazni mediji:

„Pričam svojoj deci sve vreme, možete da prelećete preko svih tih naslova, tvitova i blogova koliko želite – na kraju dana računa se ono pravo znanje, ono koje dubinski razvijate. To znači da i dalje morate da čitate knjige, da se konsultujete sa stručnjacima, učite, budete radoznali…
Ako to ne radite, automatski drugima dajete prednost. I to je jedan od najvećih izazova sa kojima se susrećemo.
Ne želim nikoga da omalovažavam. Odrastao sam u Indiji bez televizije. Kada je televizija uvedena u Indiji, oko 1975. godine, imao sam 10 godina – jedan kanal, crno-beli, prikazivao je teme vezane za indijsku agrikulturu koji niko nije hteo da gleda. I bio je jedan bolivudski film nedeljom uveče.
Gutao sam knjige jer šta sam drugo mogao da radim.
Da sam imao super-računar u svom džepu, kao što je sada iPhone, i da strimujem sav taj zabavni program, ne mislim da bih toliko čitao, ali takođe mislim i da ne bih imao ovakvu karijeru.
Deca koja sada odrastaju moraju da nauče nešto što ja tada nisam morao da učim, a to je disciplina – INTELEKTUALNA DISCIPLINA – odnosno sposobnost da se kaže NE. Prosto, ja tada nisam imao izbora, a današnja deca prisustvuju eksploziji opcija, eksploziji mogućnosti.

Deci je potrebno da se vrate „korenima“, da razumeju neke stvari dublje, a ne da na sve gledaju površno. Većina tinejdžera pristupaju vestima sa mreža kao što su Tviter i Snepčet, gde dobijaju neproverene informacije pojedinaca. Prema studiji sa Stanforda, mnogi srednjoškolci ne znaju da prepoznaju razliku između sponzorisanog sadržaja i vesti. Takođe, ne znaju koji su izvori vesti verifikovani, odnosno ne razdvajaju jasno tačne od netačnih informacija.

 

Zato je za decu, učenike, studente, a i za sve starije, važno da budu disciplinovani u radu i učenju, i da znaju da kažu NE stvarima koje im ometaju pažnju od onoga što je stvarno vredno. Tako će znati ispravno da rezonuju, i filtriraju informacije, tako da dobijaju samo one najrelevantnije.

Ocena: 
Vaša ocena: 
   
  • Pošalji prijatelju
  • Del.icio.us
  • Digg
  • My Web
  • Facebook
  • MySpace
  • Newsvine
  • Google

Učitavanje ...
LoadingImage